Praktijknieuws

Webshop dierenartsen herckenrode

Onze gloednieuwe webshop staat online: www.diershop.be

GRATIS verzending vanaf 29 euro. Levering na +/- 2 werkdagen (indien producten in voorraad).

Carnibest - complete verse voeding

Sinds enkele jaren kiezen steeds meer mensen voor verse diepvriesvoeding of versvlees voeding. Wij hebben deze evolutie voor jullie op de voet gevolgd en verschillende versvlees voedingen met elkaar vergeleken. Hieruit hebben wij besloten dat Carnibest een kwalitatief hoogstaand product is dat perfect als alternatief voor blikvoeding of droge voeding gegeven kan worden.

Carnibest is een complete voeding voor honden, katten en fretten. Het moet steeds in de diepvriezer bewaard worden en wordt per portie ontdooid in de koelkast. De rollen zijn verpakt per 500 of 1000 gram.
Meer info over de soorten die we kunnen aanbieden, kan je steeds krijgen in ons dierenartsencentrum of vinden op onze website.

Voor grote bestellingen: gelieve ons op voorhand te contacteren.

Nieuw vaccinatieprotocol

De jaarlijkse controle en vaccinatie is bij honden- en kattenliefhebbers een gekend begrip. Deze controle is heel belangrijk om vroegtijdig bepaalde ziektes op te sporen. Een dier geeft vaak (te) laat aan dat er bepaalde problemen zijn. Door vroegtijdig te controleren en te behandelen, kunnen we hier toch een belangrijke rol spelen.
Tijdens deze jaarlijkse controle wordt er een vaccinatie toegediend om je dier te beschermen tegen een aantal besmettelijke en soms dodelijke ziektes.

In het verleden werd hierbij jaarlijks een volledige cocktail toegediend.
Bij honden was dat hondenziekte, parvovirus, hepatitis, rattenziekte en eventueel kennelhoest.
Bij katten was dit kattenziekte, niesziekte en eventueel leucose.

Volgens de laatste onderzoeken en door de ontwikkeling van enkele nieuwe vaccins, is recent bewezen dat jaarlijks vaccineren nog steeds noodzakelijk is. We hoeven echter niet meer elk jaar alle antigenen toe te dienen. Aangezien wij niet onnodig willen vaccineren, hebben wij beslist om ons vaccinatieschema aan te passen.
Wat betekent dit concreet. Het ene jaar wordt er een “grote” vaccinatie toegediend, het jaar daarop een “kleine” vaccinatie.
Het gevolg is dat de prijs voor de jaarlijkse vaccinatie het ene jaar (“kleine” vaccinatie) goedkoper zal zijn dan het jaar daarop (“grote” vaccinatie”). Gemiddeld genomen zal de prijs iets lager zijn dan de afgelopen jaren.

Voor verdere vragen over het nieuwe vaccinatieschema kan je terecht bij onze dierenartsen of dierenartsassistentes.